NORMES TÈCNIQUES DE LA FASE COMPARCAL
Condicions de participació als JEEC
Poden participar a les competicions dels JEEC, els esportistes i equips que s’inscriguin representant al centre educatiu, l’associació esportiva escolar o l’associació de mares i pares d’alumnes del centre educatiu en què estiguin matriculats, i esportistes i equips d’altres entitats inscrites o adscrites al Registre d’entitats esportives del Consell Català de l’Esport. En tots els casos caldrà que hagin tramitat el carnet dels JEEC a través del consell esportiu.
Les inscripcions les haurà de tramitar cada entitat al seu consell esportiu, en el termini establert i segons el model normalitzat.
Per poder participar en un consell esportiu diferent del que correspon a l’entitat caldrà l’autorització dels consells esportius implicats, prèviament a la inscripció, mitjançant el document d’autorització de canvi de consell esportiu, en què constaran les condicions de participació.
En un mateix curs escolar un esportista no podrà participar als JEEC, en una mateixa modalitat esportiva, representant dues entitats diferents. En cas de duplicitat d’inscripció sempre valdrà la tramitada en primer lloc.
Tots els esportistes dels JEEC han de participar en les activitats de la categoria que els correspon segons la data de naixement. Excepcionalment, en el cas dels centres educatius, AEE i AMPA, es permetrà la participació en els esports d’associació d’aquells alumnes que hagin repetit un sol curs, i en les condicions marcades per les normatives tècniques.
Aquestes condicions són les següents:
a) Que no hi hagi equip de la mateixa entitat de la categoria que li correspon a l’esportista per la data de naixement.
b) Es permet la participació d’un esportista repetidor/a i, en el cas de sol·licitar la participació de més esportistes, l’entitat haurà d’adreçar una sol·licitud al comitè organitzador corresponent amb l’antelació suficient i els arguments en què es sustenta la sol·licitud.
Amb l’objectiu d’afavorir la creació d’equips o la participació de tots els esportistes, es permetrà la participació d’esportistes que cursen un determinat cicle en activitats de la categoria immediatament superior a la del cicle que cursen. En aquest cas caldrà que la família hagi aportat una autorització expressa.
Es permetrà la participació d’esportistes amb patologies especials en activitats de categories inferiors a la corresponent, que han d’acompanyar el document d’autorització amb un certificat mèdic i el certificat corresponent de disminució.
Per participar en l’àmbit supracomarcal, s’ha d’haver participat, en l’àmbit local-comarcal-intercomarcal, representant la mateixa entitat i modalitat o disciplina esportiva.
Inscripció dels equips
Les competicions només podran ser masculines o femenines.
L’equip s’haurà d’inscriure en la competició masculina o femenina en funció del nombre de jugadors de cada sexe.
MASCULÍ
Per inscriure un equip en la competició masculina, el nombre de jugadors masculins a pista haurà de ser majoritari (en bàsquet entre 3 a 5 nois per 0 a 2 noies, en futbol entre 4 a 7 nois per 0 a 3 noies, i en el cas del voleibol entre 4 a 6 nois per 0 a 2 noies).
FEMENÍ
Per inscriure un equip en competició femenina, el nombre de jugadores femenines en pista haurà de ser majoritari (en bàsquet entre 3 a 5 noies per 0 a 2 nois, en futbol entre 4 a 7 noies per 0 a 3 nois, i en el cas del voleibol entre 4 a 6 noies per 0 a 2 nois).
Manca de jugadors/es en un partit: si un equip té dificultats puntuals en un partit de compatició, només podran passar jugadors d’un equip masculí al femení i a l’inrevés sempre que sigui per arribar al nombre mínim de jugadors més 2 perquè el partit sigui vàlid.
L’organització podrà prendre la desició de fer una lliga única de cada categoria independentment del sexe de l’equip segons les inscipcions.
Lliure circulació d’esportistes
Es permetrà la lliure circulació d’esportistes entre centres educatius, sempre que el centre d’origen no ofereixi la disciplina esportiva que el esportista vulgui realitzar o no tingui categoria superior en la que pogués participar segons normativa.
El esportista podrà tenir fitxa del Centre Educatiu receptor sempre acollint-se a la disponibilitat i la normativa de la mateixa i haurà de presentar al Consell Esportiu un full signat i segellat pel seu centre on quedarà reflectit que es sabedor que el seu alumne jugarà amb un altre centre.
Documentació
DOCUMENTACIÓ A PRESENTAR PELS ESPORTISTES A TOTES LES JORNADES (INCLOSA LA 1ª)
Per a totes les categories
Carnet d’esportista que es tramitarà al Consell Esportiu i el validarà per aquest curs. En ell es farà constar la categoria del jugador i a l’equip al que pertany.
En iniciar-se la competició, cada equip haurà de tenir cobert el nombre mínim d’esportistes establert amb llicència tramitada.
L’ÚNIC DOCUMENT VÀLID SERÀ EL CARNET D’ESPORTISTA TRAMITAT AL CONSELL ESPORTIU, AMB LA CORRESPONENT ASSEGURANÇA.
No presentació de la documentació
• El partit sempre es jugarà.
• La falta total o parcial de la documentació, implicarà la pèrdua del partit.
• En cas de circumstància imprevista, i de forma excepcional, es donarà de termini fins al moment en què es vagi a iniciar la 2a meitat del partit per a
la presentació de tota aquesta documentació.
Condicions mínimes d’inscripció
ESPORTS D’EQUIP (totes les categories)
• BÀSQUET: 7 esportistes
• ESCACS (equips): 3 esportistes
• FUTBOL SALA: 7 esportistes
• FUTBOL 7: 9 esportistes
• GIMNÀSTICA ARTÍSTICA: 3 esportistes
• GIMNÀSTICA RÍTMICA: 5 esportistes
• HOQUEI: 5 esportistes
• HANDBOL: 7 esportistes
• HOQUEI HERBA: 6 esportistes
• KORFBAL: 6 esportistes
• TENNIS DE TAULA (equips): 3 esportistes
• VOLEIBOL: 8 esportistes
ESPORTS INDIVIDUALS
ARTS MARCIALS, CICLISME, CROS, CURSES D’ORIENTACIÓ, DANSA ESPORTIVA, ESCACS, GIMNÀSTICA ARTÍSTICA, GIMNÀSTICA RÍTMICA, NATACIÓ, PATINATGE i TENNIS DE TAULA.
El nombre d’inscripcions és il·limitat.
No presentació dels esportistes
a. En el cas de no presentar-se tot l’equip o l’esportista individual a l’hora assenyalada:
– Primera i segona vegada: es donarà com a perdedor del partit, se li descomptarà un punt de la classificació general i haurà de realitzar el pagament del cost del tutors/es de joc del partit que no s’ha presentat al Consell Esportiu.
– Tercera vegada: haurà de realitzar el pagament del cost dels tutors/es de joc del partit que no s’ha presentat i serà retirat de la competició pel Comitè de Competició i li serà imposada una sanció econòmica de 100 euros que haurà d’abonar al Consell Esportiu.
b. Si un equip es retira de la competició un cop enviat el calendari i abans d’acabar el calendari, se li imposarà una sanció econòmica de 100 euros.
Uniformitat
Per a la celebració de partits dels esports d’equip, serà condició indispensable que tots els seus components assisteixin al terreny de joc amb l’uniforme complet i necessari, amb els colors representatius de l’entitat. L’uniforme complet consta de samarreta degudament numerada, segons el reglament de cada esport, pantalons d’esport i sabatilles (al menys la samarreta haurà de ser igual per a tots els jugadors de l’equip). No podran alinear-se jugadors/es sense calçat adequat.
En cas de samarreta del mateix color en els dos equips, l’equip que juga a casa la portarà i l’altre es posarà pitrals.
Per a la resta d’esports, cada participant haurà de portar els estris específics de la modalitat esportiva.
Autorització d’inscripcions de jugadors d’una categoria inferior. Equips “A” i “B”
Cada esportista haurà de tramitar la documentació (fitxa) en la categoria corresponent en funció de l’any de naixement del participant i podrà participar en les competicions per equips, en aquesta categoria i/o en la superior, si les seves qualitats li permeten.
En les competicions individuals participaran a la categoria que correspon per l’any de naixement o per la immediatament superior, però només en una d’elles.
Si una entitat té més d’un equip en un mateix esport i categoria, aquests han d’estar definits, des de la 1a jornada, a les fitxes i tríptics diferenciats amb les lletres “A”, “B”, en funció de l’any de naixement (l’equip A haurà de ser el de 2n any, i l’equip B els de 1r any). Si no hi ha jugadors suficients dels dos cursos, la majoria de jugadors del 2n any hauran d’estar a l’equip A.
Els jugadors inscrits en l’equip “A” no podran passar, en cap cas, a un equip “B”.
Els jugadors de l’equip “B” podran jugar amb l’equip “A” sempre i quan no estiguin en el mateix grup.
Classificació a la Fase Supracomarcal
Es classificaran aquell nombre d’esportistes o equips de les categories que estableixi la normativa supracomarcal excepte les categories prebenjamí i benjamí.
La normativa que es portarà a terme s’establirà en funció de les directius que marqui la UCEC.
Final Nacional de Cros: data a determinar.
Final Nacional d’esports d’equip: data a determinar.
Final Nacional d’esports individuals: data a determinar.
Les Finals territorials es portaran a terme (sempre que siguin necessàries) 15 dies abans de les Finals Nacionals corresponents.
Si en el moment de realitzar la inscripció per les fases, no hi ha un jugador o un equip guanyador, hi anirà el guanyador de la 1a fase o volta amb tots els partits jugats.
Coordinador d’esports, monitors d’equip i delegats
Cada centre escolar, entitat esportiva o club que participi en aquests JEEC haurà de nomenar un/a coordinador/a d’esports que serà l’únic/a facultat/da per representar-los.
A més, cadascun dels equips haurà de disposar d’un/a monitor/a, que serà qui l’organitzi i haurà d’acompanyar els/les jugadors/es al terreny de joc. Serà l’única persona facultada per dirigir-se al tutor de joc. Aquest/a monitor/a no podrà ser menor de 16 anys.
Aquest monitor/a haurà d’acreditar-se sempre amb el carnet corresponent, que se li activarà una vegada presentada la titulació esportiva mínima requerida (CIATE) o superior en el Consell Esportiu VO Terrassa. Si no posseeix cap tipus de titulació, haurà de firmar, juntament amb el centre o entitat, que es compromet a realitzar alguna formació corresponent en el curs actual.
Tot equip inscrit en qualsevol de les competicions que integren aquests Jocs, podrà disposar d’un/a delegat/da, que no podrà ser menor de 16 anys i haurà d’estar en disposició del carnet corresponent.
Quan un equip presenti a la banqueta més d’una persona en qualitat de monitor/a o delegat/da, només un/a d’ells/es podrà dirigir l’equip, circumstància que haurà de fer-se constar a l’acta als efectes de control arbitral, ja que serà el/la responsable de la banqueta i totes les accions punibles li seran compatibilitzades.
El nombre màxim d’equips que pot portar un mateix entrenador/a és de 2. No es farà cap canvi d’horari i pista per coincidència de dos partits en el mateix entrenador/a.
Els/les coordinadors/es d’esports, els/les monitors/es d’equip i els/les delegats/des, no podran exercir de tutors/es de joc o cronometradors/es.
En cas de no presentar-se el/la tutor/a de joc designat i d’acord els dos equips, podran establir entre ells el/la tutor/a de joc i el resultat serà oficial un cop notificat a l’organització.
Desplaçament
Els equips i/o esportistes participants hauran de traslladar-se als llocs de competició, sota la seva responsabilitat.
En aquells grups que hi hagi equips de diferents municipis, es jugarà pel sistema “casa-fora”, segons l’ordre que estableix el calendari.
Recomanem la utilització del transport públic.
Recursos i sancions
1. Els recursos es presentaran per escrit al Consell Esportiu i hauran d’anar signats pel director/a del centre, president/a de l’entitat esportiva o coordinador/a de l’activitat abans de les 20 hores del dimarts següent al dia dels fets.
2. Tot recurs referent a l’edat dels participants serà gratuït i es podrà presentar en qualsevol moment.
3. Les sancions que el Comitè de Competició consideri com a greus (agressió, falsificació d’edat, etc.) es faran públiques i es podrà aplicar una sanció econòmica.
4. Si el Comitè de Competició considera que no hi ha dades suficients per emetre un dictamen definitiu, podrà ajornar-lo amb suspensions provisionals, que seran considerades part de la sanció definitiva que s’imposi.
5. Les resolucions del Comitè de Competició es comunicaran per escrit als interessats.
6. En cas de disconformitat amb el veredicte del Comitè de Competició, en un termini màxim de TRES dies feiners comptats a partir de la recepció del comunicat, podrà elevar-se un nou recurs al Consell Esportiu.
Avançament / ajornament / modificació / anul·lació de partits
AVANÇAMENT/AJORNAMENT:
L’avançament o ajornament d’un partit es sol·licitarà en el cas que aquest no es pugui portar a terme en la data prevista en el calendari.
Es podrà sol·licitar l’avançament/ajornament d’un partit sempre que es pugui justificar una causa de força major i presentant la sol·licitud oficial al Consell Esportiu com ha màxim abans de les 12 h del dimecres anterior a la data de celebració.
Se’n podran demanar un màxim de 2 en tota la temporada per equip.
Els tràmits a seguir seran els següents:
1r. Perquè el Consell Esportiu autoritzi l’ajornament, l’equip sol·licitant haurà de posar-se en contacte i d’acord amb l’equip contrari per concretar un nou dia, lloc i hora per la celebració del mateix.
2n. S’haurà de comunicar al Consell Esportiu el dia, lloc i l’hora fixats de comú acord, com a màxim 72 hores abans de l’inici del partit.
3r. Si no hi ha acord i el Consell Esportiu considera que el motiu és suficientment justificat, autoritzarà l’avançament/ ajornament i establirà la pista de joc, dia i hora.
Als partits de recuperació no es podar demanar l’ajornament d’aquest.
ANUL·LACIÓ:
Si la sol·licitud d’avançament/ajornament es realitza a partir del dimecres a les 12h anterior a la data prevista de celebració, es considerarà com una anul·lació del partit i es procedirà de la següent manera:
– Anul·lació del partit de dimecres a les 12h fins divendres a les 15h anterior a la data prevista de celebració:
La primera vegada a la temporada es perdrà el partit i es restarà un punt de la classificació.
A partir de la segona ocasió es perdrà el partit, es restarà un punt de la classificació i l’equip sol·licitant haurà d’abonar el preu dels tutors/es de joc al Consell Esportiu.
– Anul·lació del partit de divendres a les 15h fins a l’hora del partit:
La primera vegada a la temporada es perdrà el partit, es restarà un punt de la classificació i l’equip sol·licitant haurà d’abonar el preu dels tutors/es de joc al Consell Esportiu.
A partir de la segona ocasió es perdrà el partit, es restarà un punt de la classificació i l’equip sol·licitant haurà d’abonar el preu dels tutors/es de joc més una sanció econòmica de 10€ al Consell Esportiu.
MODIFICACIÓ:
Es podrà sol·licitar la modificació d’un partit sempre que es pugui justificar una causa de força major i presentant la sol·licitud oficial al Consell Esportiu com ha màxim abans de les 12 h del dimecres anterior a la data de celebració.
Se’n podran demanar un màxim de 2 en tota la temporada per equip de manera gratuïta.
A partir de la tercera demanda s’haurà de fer un abonament econòmic de 10€ al Consell Esportiu.
* Queden exempts de la norma de modificació de partits les modificacions pactades entre el Consell Esportiu i els gestors d’instal·lacions.
Recollida de comunicacions dels dies i de les hores de celebració de les activitats ajornades per raons meteorològiques
Si una jornada se suspèn per raons meteorològiques, haurà de tenir-se en compte:
1.En cas d’inclemències meteorològiques, l’organització, d’acord amb els tutors de joc, decidirà si es fa o no l’activitat.
2. Tota anul·lació de partits, competicions o qualsevol activitat organitzada pel Consell Esportiu VO, és notificarà via telefònica i/o correu electrònic el més aviat possible.
3. Les activitats que es desenvolupin en instal·lacions cobertes no s’ajornaran.
4. Les activitats suspeses corresponents a la resta d’instal·lacions els equips implicats hauran de quedar en dia, hora i instal·lació (sense interferir en la competició), per poder recuperar el partit.
5.Si la jornada suspesa per causes meteorològiques fos l’última de la fase de classificació o de la fase final, aquesta es jugaria durant la setmana següent.
Es recorda a tots els equips i participants en general, la obligatorietat de presentar-se al terreny de joc els dies de pluja o inclemència del temps. Podeu trucar abans al Consell Esportiu per informar-vos de la situació de cada instal·lació.
Resultats i classificacions
Els resultats i classificacions s’establiran en funció de la puntuació que s’estableix en les normes específiques de cada esport.
Els resultats i les classificacions oficials de cada jornada, es lliuraran a qui ho demani setmanalment al Consell Esportiu.
També es podran consultar a la nostra pàgina WEB http://www.ceterrassa.cat o a les webs dels ajuntaments de Rubí, Castellbisbal, Matadepera, Viladecavalls i a l’OMET de Sant Cugat.
Normes per determinar la classificació en cas d’empat a punts
En tots els esports d’associació, haurà de tenir-se en compte que si es donés un empat a punts entre dos o més equips, tant si la competició és a una o més voltes, l’ordre de preferència que s’estableix per determinar la classificació és el següent:
1r. Els punts obtinguts entre els equips implicats (només ells).
2n. La diferència general de gols, cistelles o sets a favor i en contra, només amb els resultats dels implicats.
3r. La diferència general de gols, cistelles o sets a favor i en contra de tota la competició.
4t. L’equip que hagi obtingut més puntuació a la classificació de valors.
5è. El coeficient general, és a dir, el resultat de dividir el nombre total de gols, cistelles o sets a favor, pel nombre de gols, cistelles o sets en contra de tots els partits celebrats.
Premiats
Esports d’equip i individuals
CATEGORIES ALEVÍ, INFANTIL, CADET i JUVENIL:
Obsequi als tres primers equips classificats dels grups de 1a divisió de cada esport i categoria a l’acte Cloenda.
En el cas d’esports individuals, també s’efectuarà el lliurament de premis als/les tres primers/es classificades de cada esport i categoria, a l’acte Cloenda.
CATEGORIES PREBENJAMÍ I BENJAMÍ
Obsequi de participació per a tothom que es lliurarà a l’acte Cloenda.
Per a més informació consulteu l’apartat Altres/Acte de Cloenda.
Els valors que sumen
“En volem 5!” És una proposta de competició esportiva escolar en què es posa de manifest que els valors també sumaran; no només educativament sinó que també repercutiran en la classificació general de l’equip. Aquesta classificació només s’aplicarà als esports d’equip.
Per tal d’obtenir la classificació global, es sumaran els punts obtinguts en la classificació per competició i la classificació per valors.
El màxim de punts que un equip pot sumar per victòria és de 3 punts, que seran els mateixos que es poden obtenir en la classificació per valors; d’aquesta manera es dóna la mateixa importància a una classificació i a l’altra.
Aquest tipus de puntuació DUAL ens permetrà conèixer en tot moment les dues classificacions, per una banda la de valors i per altra la competitiva.
La classificació integrada (suma de les dues), es portarà a terme en totes les categories.
Aquesta classificació en valors serà el resultat de no perdre els 5 punts en valors que tots els equips tindran a l’iniciar el partit, i aquests punts estaran relacionats amb 5 preguntes i una d’extra (punt extra TARGETA VERDA).
Les preguntes tindran relació amb diferents valors de l’esport escolar i seran respostes per als diferents agents que hi intervenen.
4 preguntes a respondre pel tutor/a de joc; respecte als dos equips.
1 pregunta a respondre per l’entrenador/a; respecte l’equip contrari.
1 pregunta a respondre per l’equip; respecte al seu comportament.
Per més informació consultar el díptic i el dossier informatiu EN VOLEM 5!
En els ESPORTS INDIVIDUALS, es presentarà una proposta en valors, depenent de l’esport en concret.
Normes de disciplina esportiva
Les normes de disciplina esportiva per les quals es regula aquesta fase comarcal dels JEEC són les que té aprovades la UCEC i el Consell Català de l’Esport i que es poden consultar a la pàgina web: http://www.ceterrassa.cat.
Disposició Final
Aquests JEEC es regiran per aquestes normes tècniques i d’organització i pels reglaments esportius de cada federació, en els casos no previstos a les primeres.
Composició de la Comissió Tècnica organitzadora i dels Comitès de Competició i d’Apel·lació
Comissió Tècnica
Estarà formada per 9 persones, 1 tècnic d’esports de cada municipi i el secretari tècnic del Consell Esportiu.
Comitè de Competició
Estarà format per diferents tècnics esportius de tots els municipis participants en la fase comarcal dels JEEC.
Comitè d’Apel·lació
El Comitè d’Apel·lació serà el màxim organisme d’apel·lació a resolucions preses pel Comitè de Competició i estarà format, per delegació, per 3 persones de la Junta Directiva del Consell Esportiu del Vallès Occidental Terrassa.
La Junta Directiva del CEVOT es reserva el dret d’admissió dels participants.